افزایش نشاط،حال خوب و انرژی روزانه به روش فنگ شویی

افزایش نشاط،حال خوب و انرژی روزانه به روش فنگ شویی

یادم میاد اولین باری که با  اصطلاح فنگ شویی آشنا شدم ، در کتابخانه ای واقع در پارک ساعی بود، این کتابخانه را به خاطر کتاب های قدیمی و فضای دلنشینش در پارک خیلی دوست دارم.

کتاب را که می خواندم حس خوبی برایم ایجاد کرد،در تعریف خیلی ساده، فنگ شویی روشی برای برقراری تعادل، آرامش، نشاط و انرژی مثبت، از طریق ایجاد نظم، ترتیب، هارمونی در زندگی می باشد .

 کتاب را بستم، از کتابخانه وارد فضای پارک شدم، کیفم را روی چمن ها خالی کردم ، شروع به تمیز کردن و مرتب کردن کیفم کردم، تعدادی کاغذ باطله در کیفم بود، آن ها را دور ریختم،پولهای مچاله شده را مرتب کردم وداخل کیف کوچکم گذاشتم،

هنزفری ام همیشه مثل کلافی سردرگم بود، یادمه هروقت می خواستم از این هنزفری استفاده کنم با خشمی درونی ،چنددقیقه ای صرف بازکردن گره هایش میشد، سیمش را به دور انگشتم پیچیدم ، و کشی به دور آن بستم و در جیب کناری کیف گذاشتم.

به خانه که رسیدم کشوی میزم را بازکردم ، هر آنچه غیرضروری بود را دور ریختم ،و تمام لوازم را در جای خودش قرار دادم ، حالا هروقت کشوی میزم را بازمی کنم دقیقا می دانم هرچیز کجاست و خیلی لذت می برم.

برخلاف بعضی از افراد که از تمیز کردن و مرتب کردن خانه عذاب می کشند و این کار را بسیار سخت و طاقت فرسا می دانند، من از انجام دادن کارهایم لذت می برم، با عشق لوازمم را تمیز می کنم و هر بار با تمیز کردن و مرتب کردن وسایلم، احساس می کنم انرژی در جای جای اتاقم و وسایلم جریان پیدا می کند و حالم بهتر و بهتر می شود .

هروقت که گوشه گوشه خانه ام را تمیز می کنم ،و شیشه هایم را برق می اندازم، یاد سریال تلویزیونی داستان حضرت یوسف در زندان مصر می افتم ، در همان روزهای اول که به زندان افتاد شروع به تمیز کردن سلولش کرد، تمام تار عنکبوت ها را از روی دیوارها پاک کرد، کف زندان را تمیز کرد، زندانی  پر از آشغال و بوی بد را به جایی تمیز و بسیار خوشبو تبدیل کرد.و به همین سادگی تمام روزهای زندان را با حال خوب سپری کرد،ایجاد نشاط و افزایش انرژی با همین داشته های کنونی و در هر شرایطی حتی در زندان امکان پذیر می باشد.

فنگ شویی کاری ساده ولی بسیار لذت بخش است، که باعث سلامتی جسم، روح و روان شما می شود ،از همین خانه کوچک خودت شروع کن ، فرقی نمی کند چند متری است ویا تا چه اندازه قدیمی و درب و داغون است ، با چیزهای خیلی ساده ، مثل چسباندن یک پوستر زیبا روی قسمت ترک خورده دیوار ، و یا گذاشتن یک گلدان شمدانی پشت پنجره اتاق و یا جمع کردن سیم های در هم پیچیده پشت تلویزیون و  یا انداختن یک رومیزی زیبا روی میز غذاخوری شروع کن و تلاش کن انرژی مثبت را در تمام فضای خانه ات جاری کنی.

منتظر نباش تا روزی برسد که رویاهایت محقق شود و خانه ای نوساز و بزرگ داشته باشی تا شاید حال دلت بهتر شود، از همین زندگی کنونی ت و همین داشته هایت شروع کن، تصمیم بگیر، هر روز در بهشت زندگی کنی ، بهشتی که خودت آن را ساخته ای.

یادت باشد اول باید حال دلت خوب باشد ،تا اتفاق های خوب برایت رقم بخورد ، اول باید انرژی را در زندگیت جاری کنی تا بتوانی به رویاهای بزرگ دست پیدا کنی،

پس همین حالا شروع کن …..

نویسنده : لیلا امیری نسب

مربی مهارتهای زندگی

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *